Strefa Pacjenta
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
W American Heart of Poland (AHP) pragniemy zapewnić pacjentom kompleksową, wielospecjalistyczną i nowoczesną opiekę medyczną.
Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi, które pomogą podnieść jakość naszych usług.
Opinie, sugestie, skargi czy wnioski można składać pisemnie lub ustnie bezpośrednio w siedzibie zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy, bądź też za pośrednictwem poczty elektronicznej.
W tym celu w AHP zostało powołane stanowisko Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta. W sprawach dotyczących poszanowania praw pacjenta prosimy kontaktować się z Pełnomocnikiem ds. Praw Pacjenta
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
Adres Poczty Elektronicznej: [email protected]
Adres do Korespondencji: ul. Warszawska 52, 40-008 Katowice
Instytucje, w których można składać skargi i wnioski:
adres: ul. Rakowiecka 26/3, 02-528 Warszawa
adres poczty elektronicznej: [email protected]
Link do strony: Skargi i wnioski / Biuletyn Informacji Publicznej / Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) – finansujemy zdrowie Polaków
adres: ul. Stanisława Kossutha 13, 40-844 Katowice
adres poczty elektronicznej: [email protected]
telefon: 32 735 05 45
adres: ul. Chocimska 6 , 00-791 Warszawa
telefon: (22) 583 66 00
adres poczty elektronicznej: [email protected]
link do strony: Prawa dziecka – Rzecznik Praw Dziecka (brpd.gov.pl)
adres: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
adres poczty elektronicznej: [email protected]
Link do strony: Rzecznik Praw Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Telefon: 800 190 590 (czynna całą dobę- przez 7 dni tygodnia)
Link do strony: Telefoniczna Informacja Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Udostępnianie dokumentacji medycznej odbywa się zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Wnioskującym może być:
- Pacjent,
- Przedstawiciel ustawowy pacjenta,
- Osoba upoważniona przez pacjenta
- Po śmierci pacjenta:
- Osoba upoważniona przez pacjenta za życia
- Osoba, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym
- Osoba bliska pacjentowi, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.
Forma udostępniania dokumentacji medycznej pacjenta
- Do wglądu w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Poprzez sporządzenie wersji papierowej np. kopia, wyciąg, wydruk
- Elektronicznie tj. poprzez e-mail, na nośniku
Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej
- W celu usprawnienia procesu zachęcam do skorzystania z przygotowanych przez nas formularzy:
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej pacjenta – link do pliku pdf.
- Gotowy wniosek można:
- Składać w siedzibie, przesłać pocztą lub skanem na adres zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy
W celu uzyskania informacji dodatkowych, ewentualnych pytań prosimy o kontakt z Kierownikiem Administracyjnym, Sekretariatem zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy.
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych oferuje szybką, pozasądową ścieżkę do uzyskania rekompensat dla osób, które podczas pobytu w szpitalu uszczerbku na zdrowiu. Świadczenia FKZM przysługuje także bliskim pacjenta.
Szczegółowe informacja dotyczące Funduszu znajdują się na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl).

Drogi Pacjencie, Pacjentko,
ZGŁOŚ NIEPOŻĄDANE DZIAŁANIE PRODUKTU LECZNICZEGO
Każdy lek może powodować działania niepożądane. Każdy pacjent, a także jego przedstawiciel lub opiekun faktyczny, ma prawo zgłosić wszystkie objawy, które w trakcie stosowania leku wydają się nieprawidłowe. Mogą to być zarówno działania szkodliwe, jak i takie, które wywołują jedynie uczucie dyskomfortu. Zgłoszenie warto złożyć nawet wtedy, gdy nie masz pewności czy objawy są związane z lekiem – obowiązuje zasada: „Masz wątpliwości? – Zgłoś”.
Każde zgłoszenie przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa stosowania leków. Dzięki nim wiedza o konkretnych produktach leczniczych jest stale poszerzana i uzupełniana.
Jak zgłosić działanie niepożądane:
- Skorzystaj ze specjalnego formularza elektronicznego: https://smz2.ezdrowie.gov.pl
- Skorzystaj z formularza przygotowanego przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (URPL) https://www.gov.pl/web/urpl/zglos-dzialanie-niepozadane2 Pobierz, wypełnij i wyślij wypełniony formularz zgodnie z instrukcją URPL.
- Zgłoś telefonicznie do URPL– pod numerem 22 49 21 301, od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00–14:00.
Obejrzyj film przygotowany przez Rzecznika Praw Pacjenta, aby dowiedzieć się więcej.: https://www.youtube.com/watch?v=Ud7m6FjUwqE