Strefa Pacjenta

Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta 

W American Heart of Poland (AHP) pragniemy zapewnić pacjentom kompleksową, wielospecjalistyczną i nowoczesną opiekę medyczną.

Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi, które pomogą podnieść jakość naszych usług.
Opinie, sugestie, skargi czy wnioski można składać pisemnie lub ustnie bezpośrednio w siedzibie zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy, bądź też za pośrednictwem poczty elektronicznej.

W tym celu w AHP zostało powołane stanowisko Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta. W sprawach dotyczących poszanowania praw pacjenta prosimy kontaktować się z  Pełnomocnikiem ds. Praw Pacjenta

Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.

Adres Poczty Elektronicznej: [email protected]
Adres do Korespondencji: ul. Warszawska 52, 40-008 Katowice

Instytucje, w których można składać skargi i wnioski:

adres: ul. Rakowiecka 26/3, 02-528 Warszawa

adres poczty elektronicznej: [email protected]

Link do strony: Skargi i wnioski / Biuletyn Informacji Publicznej / Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) – finansujemy zdrowie Polaków

adres: ul. Stanisława Kossutha 13, 40-844 Katowice

adres poczty elektronicznej: [email protected]

telefon: 32 735 05 45

adres: ul. Chocimska 6 , 00-791 Warszawa

telefon: (22) 583 66 00

adres poczty elektronicznej: [email protected]

link do strony: Prawa dziecka – Rzecznik Praw Dziecka (brpd.gov.pl)

adres: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa

adres poczty elektronicznej: [email protected]

Link do strony: Rzecznik Praw Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Telefon: 800 190 590 (czynna całą dobę- przez 7 dni tygodnia)

Link do strony: Telefoniczna Informacja Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Udostępnianie dokumentacji medycznej odbywa się zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

Wnioskującym może być:

  • Pacjent,
  • Przedstawiciel ustawowy pacjenta,
  • Osoba upoważniona przez pacjenta
  • Po śmierci pacjenta:
    • Osoba upoważniona przez pacjenta za życia
    • Osoba, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym
    • Osoba bliska pacjentowi, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.

Forma udostępniania dokumentacji medycznej pacjenta

  • Do wglądu w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych
  • Poprzez sporządzenie wersji papierowej np. kopia, wyciąg, wydruk
  • Elektronicznie tj. poprzez e-mail, na nośniku

Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej

  • W celu usprawnienia procesu zachęcam do skorzystania z przygotowanych przez nas formularzy:
  • Gotowy wniosek można:
    • Składać w siedzibie, przesłać pocztą lub skanem na adres zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy

W celu uzyskania informacji dodatkowych, ewentualnych pytań prosimy o kontakt z Kierownikiem Administracyjnym, Sekretariatem zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy.

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych oferuje szybką, pozasądową ścieżkę do uzyskania rekompensat dla osób, które podczas pobytu w szpitalu uszczerbku na zdrowiu. Świadczenia FKZM przysługuje także bliskim pacjenta.

Szczegółowe informacja dotyczące Funduszu znajdują się na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl).

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych
Przewijanie do góry